sábado, 8 de diciembre de 2012

El coneixement i la veritat








El coneixement està relacionat integrament amb la veritat. Podem afirmar que la veritat absoluta no existeix, aleshores podem dir que el coneixement absolut també és impossible, es a dir cap esser intel·ligent pot arribar assolir tot el coneixement existent.
Principalment el coneixement el podem obtenir de dues formes:
-Empíricament, és a dir mitjançant l’observació del món exterior mitjançant els sentits i a partir d’aquests ens podem crear conceptes.
-Racionalment, és a dir que el coneixement no depent dels nostres sentits ni del que aquests puguin percebre sinó de la nostre ment , del nostre pensament.
Personalment crec que el mètode més eficaç de obtenir coneixement és la fusió d’aquests dos mètodes.
Encara que ens basem en aquests dos mètodes per poder obtenir coneixement, ens hem de formular una qüestió: Com sabem que allò que sabem(a través de l’empirisme i el racionalisme) és vertader o fals?
És una pregunta difícil de respondre ja que com he dit abans podem afirmar que la veritat absoluta no existeix, és més i si ara ens centrem amb el coneixement que obtenim de forma empírica i experimental, com sabem que allò que percebem nosaltres es cert, perquè com ja sabem, cadascú percep les cosses de diferent manera.
Per tant és impossible de descriure d’una forma verídica el món exterior ja que cada persona el veu d’una manera diferent.

No hay comentarios:

Publicar un comentario