miércoles, 14 de noviembre de 2012

La filosofia i el pensament



(El pensador)

He penjat aquesta imatge al bloc perquè crec que se'n pot treure o deduir una conclusió.

En la fotografia podem observar a una persona pensant. Pensant sobre que? No ho sabem.
La filosofia es tracte de intentar resoldre dubtes, problemes
 i trobar veritats(si es que existeixen) mitjançant el raonament.
Com va explicar-nos el nostre professor de filosofia, Toni Aguilar, la definició més sintetitzada de filosofia podriem representar-la amb un interrogant. Un interrogant que significa les múltiples preguntes que ens podem formular, i que intenntem resoldre perquè els éssers huamns tenim la inquietud de obtenir respostes a aquestes preguntes.
Aquesta imatge expressa el raonament i el pensament que constitueixen la filosofia, els elements principals per a dur-la a terme.

3 comentarios:

  1. Bona imatge Xavi, estic d'acord amb la teva opinió i la del Toni. La filosofia és l'estudi crític de la realitat, la veritat i intenta donar una explicació a les preguntes de la vida humana. Per això crec que l'interrogant seria una bona manera de simbolitzar la filosofia.

    ResponderEliminar
  2. Jo també estic d'acord amb la idea expressada a partir de la imatge, ja que des de que l'home ha desenvolupat la capacitat de raonar es qüestiona sobre el que l'envolta, sobre el perquè de coses que fins aquell moment havien sigut així perquè sí... I això ho fa a través de la filosofia, per tan podem dir que la filosofia neix per la necessitat de resoldre una sèrie de preguntes que la ciència i la religió no abarquen.

    ResponderEliminar
  3. Jo també estic d'acord amb el que ha expressat el Xavi i els meus altres companys. La filosofia ens intenta donar moltes respostes a moltes preguntes i per fer-ho s'ha de questionar encara més coses, però això ens ajuda a reflexionar i raonar i veure-ho tot desde un altre punt de vista que no sigui el científic.

    ResponderEliminar