sábado, 2 de marzo de 2013

Com podem conèixer la realitat


La realitat.
Podem analitzar la realitat des de molts punts de vista, cadascú veurà una realitat subjectiva i pròpia que serà diferent a la realitat d’algú altre.
Podem dir que la realitat és allò real, però realment que és real, el món exterior és real i els nostres pensaments també ho són, i els nostres somnis són reals? Perquè no ho podem considerar realitat els somnis si al cap i a la fi són els nostres pensaments sense control.
La realitat exterior, afirmem que és real perquè els nostres cinc sentits ens permeten identificar-la, veure-la apreciar-la, ens permet idealitzar-la, imaginar-la i comprendre-la.
Però quan els nostres sentits fallen, ja sigui perquè estem malalts o qualsevol altre cosa, podem arribar a distorsionar la realitat, podem apreciar-la d’una forma diferent, llavors allò que els  nostres sentits ens permetent captar es irreal? Aleshores considerem que la realitat exterior es allò que els nostres sentits perceben quan nosaltres estem en un bon estat de salut, ho podríem dir així.
I si sempre els nostres sentits ens estiguessin proporcionant una distorsió de la realitat i la realitat en si no és realment com els nostres sentits ens fan creure com és?
Un altre aspecte que m’agradaria comentar és el següent:
Nosaltres coneixem la realitat exterior mitjançant 5 sentits i la determinem a partir d’aquests cinc, i que és el que ens fa pensar que a la realitat exterior pura no hi ha elements que els nostres sentits puguin captar?, és a dir, que podria ser, que a nosaltres ens faltessin sentits per poder apreciar  la realitat com és d’una forma total, potser i han magnituds o sensacions a la realitat pura que nosaltres no podem apreciar o captar perquè no disposem de cap sentit que pugui rebre aquesta informació i fer-nos-la percebre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario